Returnarea produselor – www.prosana.ro
Când achiziționați produse online de pe www.prosana.ro dorim sa fiți mulțumiți in totalitate iar daca nu se întâmpla acest lucru puteți returna produsele si noi va vom înapoia contravaloarea acestora.
Produsele achiziționate online care se pot returna sunt produsele para-farmaceutice.
Medicamentele nu pot fi returnate!
Acest articol nu se aplica medicamentelor si vaccinurilor prezentate pe site, ce se pot ridica doar din punctele de lucru ale S.C. PRO-SANA S.R.L.
In permanenta actualizam site-ul cu informații si dorim acestea sa fie cat mai precise posibil. Rareori acestea pot conține mici erori, precum: fotografia sa fie diferita, specificațiile produsul pot fi modificate ulterior de producător fără un preaviz sau pot conține erori de procesare.
Pentru a face returul total sau parțial al unei comenzi trebuie sa va autentificați in contul de client si din tab-ul retur puteți trimitere cererea de retur către noi. După ce s-a înregistrat cererea de retur o sa primiți prin email informațiile necesare din partea unui operator(va rugam sa verificați si folderul spam sau junk al emailului).
Va rugam sa ambalați cu grija produsele care doriți sa le returnați, deoarece in cazul in care acestea sunt deteriorate pe timpul transportului din cauza ca nu au fost bine ambalate nu vom returna contravaloarea produselor.
Returul este de 2 tipuri, retur parțial si retur total.
Returul parțial este in cazul in care doriți sa returnați anumite produse din totalul de produse comandate. In acest caz noi vom returna suma pe produsele returnate însă nu si costul de transport pentru expediție. Taxa de transport pentru returnarea produselor este suportata de către client. Returul se va face prin aceeași firma de curierat prin care ați primit produsele respectând specificațiile de mai sus.
Returul total este atunci când doriți sa returnați toata comanda. Noi va vom returna contravaloarea comenzii si costul de transport pentru expediție. Costul de transport pentru returul produselor către noi va fi suportat de către clientul care a solicitat returul. Returul se va face prin aceeași firma de curierat prin care ați primit produsele. Contravaloarea produselor returnate se va returna clientului intr-un interval de maxim 14 zile lucrătoare in contul bancar menționat de el prin email.
Diminuarea valorii bunurilor returnate conform OUG NR 34/2014 Art. 14, Alin. 3
Consumatorului i se oferă dreptul de retur in cazul achizițiilor cu livrare la domiciliu , tocmai pentru ca nu are posibilitatea de a vedea produsele înainte de încheierea contractului, din același motiv i se permite sa testeze si sa verifice produsele pe care le-a cumpărat in măsura in care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de funcționare al acestora.
Astfel, pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de funcționare al acestora, consumatorul trebuie sa le manipuleze si sa le inspecteze la fel cum i s-ar permite intr-un magazin fizic. In cazul produselor electronice acestea pot fi probate prin pornirea si oprirea acestora si nu prin folosirea in scopul pentru care au fost produse. Așadar, in timpul perioadei de retragere de 14 zile, consumatorul trebuia sa manipuleze si sa inspecteze produsele cu grija necesara.
Consumatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produsului care rezulta din manipularea necorespunzătoare a acestuia, alta decât cea necesara pentru determinarea naturii, calității si funcționarii produsului.
Acțiunile care duc la diminuarea valorii produsului returnat sunt următoarele:
• folosirea aparatelor electronice si electrocasnice in orice alt mod decât testarea prin pornirea si oprirea aparatului;
• ruperea sigiliilor si a etichetelor produsului;
• ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale ale produsului;
• zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea cu substanțe externe;
• desigilarea accesoriilor consumabile ale produsului;
• desigilarea produselor de îngrijire personala, cosmetice, de curățenie, sau a produselor pentru copii si nou-născuți.
Daca doriți sa primiți detalii suplimentare va rugam sa ne contactați la adresa de email contact@prosana.ro sau pe messengerul de pe pagina Facebook Farmacia Pro-Sana.
Dreptul de retragere si exceptările prevăzute de lege
Dreptul de returnare se aplica numai produselor parafarmaceutice comandate si plătite prin intermediul site-ului www.prosana.ro. Reglementările OUG 34/2014 cu privire la dreptul de retur al consumatorului, nu se adresează persoanelor juridice si persoanelor ce ridica de la sediul S.C. TRI FARM S.R.L. produsele comandate si achitate.
CONFORM OUG NR. 34/2014 PRIVIND DREPTURILE CONSUMATORILOR IN CADRUL CONTRACTELOR INCHEIATE CU PROFESIONISTII
"Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunța la cumpărare, fără penalități si fără invocarea unui motiv, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, in cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului".
Ca atare, consumatorul are dreptul ca, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produselor comandate si plătite prin site, sa notifice in scris S.C. PRO-SANA S.R.L., înregistrând cererea de retur folosind butonul → Returnează produse din comanda ← (disponibil in contul de client) in care sa informeze asupra deciziei sale de a renunța la produsele comandate, fără obligativitatea invocării unui motiv anume. S.C. PRO SANA S.R.L. are obligația sa returneze in termen de 14 zile calendaristice contravaloarea produselor comandate, daca acestea au fost achitate, dar nu înainte de data recepționarii bunurilor.
*Consumatorul nu poate denunța unilateral (nu poate returna), in condițiile art. 16, lit. d), e), f), OUG 34/2014, contracte de furnizare a unor produse care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid si anume: hrana bebeluși.
Daca la recepționarea returului se constanta ca produsul nu a respectat reguli de mai sus si valoarea lui a fost diminuata o sa trimitem produsul către furnizor pentru evaluarea si verificarea lui pentru a constata daca a fost manipulat corespunzător de către dumneavoastră iar valoarea finala se stabilește in funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite si a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițiala a produsului nou si valoarea de revânzare a produsului folosit. Diminuarea valorii produsului returnat in funcție de deteriorarea acestuia poate fi făcută pana la 90% din valoarea inițiala.
Garanția produselor
Toate produsele cumpărate prin intermediul acestui site beneficiază de garanție de conformitate conform legii 449/2003.
Pentru toate produsele care beneficiază de garanție (produsele de folosința îndelungata) veți primi certificat de garanție la livrarea produsului. Certificatul de garanție, imprimat pe hârtie, va însoți produsul in momentul livrării sau va fi generat pe orice alt suport durabil si poate fi trimis cumpărătorului pe adresa de email la cerere.
Certificatul de garanție conține elementele de identificare a produsului, termenul de garanție, durata medie de utilizare, modalitățile de asigurare a garanției - întreținere, reparare, înlocuire si termenul de realizare a acestora, inclusiv denumirea si adresa vânzătorului si ale unităților specializate de service care vor asigura reparația produsului.
In cazul in care un produs pe care l-ați achiziționat de la noi prezinta defecțiuni in timpul garanției comerciale va rugam sa ne informați despre aceasta situație la adresa de email contact@prosana.ro. In urma primirii informării dumneavoastră noi va vom contacta pentru a stabili modul de remediere a situației reclamate
sau
GARANTIA DE CONFORMITATE
Garanția de conformitate este garanția oferita de vânzător, conform legislației in vigoare. Este o perioada de timp intre 6 luni si 2 ani prin care vânzătorul iți garantează ca produsul vândut este conform cu specificațiile pe care s-a angajat ca le vinde. Aceasta garanție este independenta de garanția tehnica/comerciala. Poate fi mai mica, mai mare sau egala si nu face obiectul defecțiunilor tehnice.
In conformitate cu OG21/1992 vânzătorul este obligat sa-i furnizeze consumatorului: certificat de garanție (doar pentru produsele de folosința îndelungata), manual de instrucțiuni/utilizare/instalare. Produsele aflate la vânzare trebuie sa fie însoțite de manuale de instrucțiuni in limba romana, declarații de conformitate, fise tehnice.